In-company training creatief denken: Leer je medewerkers innovatief denken en doen
Training creatief denken



Willen jullie mensen meer gebruik maken van hun creativiteit in hun werk maar weten ze niet hoe?
De training creatief denken leert ze praktische tools en de juiste mindset om tot baanbrekende oplossingen te komen.
1500+
Deelnemers getraind
173
Bedrijven gingen je voor
Een greep uit de bedrijven die je voorgingen:








train jullie innovatie mindset
Een concrete aanpak voor creatievere medewerkers
Creativiteit ontwikkelen kan een uitdaging zijn door de mix van hard- en soft-skills die er voor nodig zijn.
Daarom heeft Creactor een L&D framework ontwikkeld dat het leren van creatieve competenties praktisch toepasbaar en meetbaar maakt.
Kortom, een praktijk gerichte aanpak waarmee je mensen toegang geeft tot de kern van hun creatieve vermogens.

Geen tijd om creatief te zijn?
Leer je mensen hoe ze met weinig tijd toch maximaal creatief kunnen zijn

Geen draagvlak voor innovatie?
Leer het MT wat innovatie skills het bedrijf financieel kunnen opleveren (of wat ze laten liggen)

Wel brainstorms maar geen actie?
Leer je mensen meetbare impact maken met een bewezen methode
Leer je medewerkers de ins en outs van creatief denken
wendbare organisatie, hoe dan?
Je wil medewerkers helpen om met innovatieve oplossingen te komen. Maar creativiteit voelt voor hen vaag en ongrijpbaar.
Vastgeroest denken
Ze willen wel meedenken, maar ze zitten vast in oude patronen en bekende oplossingen
Roep vanuit het management
Het MT verwacht innovatie, terwijl de basis voor creatiever werken nog ontbreekt
Creatief talent loopt weg
Je probeert innovatief denken te stimuleren. Maar er is steeds meer een cultuur die dwarsdenkers ontmoedigd.
Kies vandaag voor een nieuwe aanpak. Eentje die zich al in vele andere organisaties heeft bewezen!

Meer dan alleen een training creatief denken

Leren door te doen
Creativiteit leer je niet uit een boek, maar door het te ervaren. De training Creatief denken is interactief en gericht op actie.
Deelnemers gaan direct aan de slag met nieuw gedrag en creatieve denktechnieken in hun eigen werk.

Focus op meetbaar resultaat
Wij geven creativiteit structuur en richting. Medewerkers leren concrete vaardigheden die zorgen voor frisse ideeën en innovatieve oplossingen.
Je merkt het effect direct op de werkvloer.

Positief prikkelend
Met onze aanpak train je niet alleen creativiteit. We dagen je mensen uit op een positieve manier.
Zo inspireer je ook het leiderschap en dus een innovatiecultuur in jullie organisatie.

Bewezen methoden
Creativiteit is niet aangeboren maar een vaardigheid die je kunt trainen.
Ons eigen ontwikkelde framework – uitvoerig getest in de praktijk – helpt deelnemers om de juiste keuzes te maken in de veelheid aan creatieve tools en methoden.
Zo leren ze niet alleen creatiever denken, maar ook hoe ze dit effectief toepassen in hun werk.

Trainers met praktijkervaring
Wij staan zelf dagelijks met de poten in de creatieve klei.
Wij weten hoe het voelt om creativiteit in een zakelijke omgeving toe te passen – mét alle uitdagingen die daarbij komen kijken.
Die praktijkervaring maakt het verschil: we leren jouw mensen niet alleen wát werkt, maar ook hóe je het toepast in de dagelijkse realiteit.
“We wilDen echt impact maken”

★ ★ ★ ★ ★
“Impact maken met een training creatief denken, betekent voor onze opdracht op Opleiding & Ontwikkeling dat we echte resultaten wilden boeken. Creactor wist ons precies op dat punt te prikkelen.
“Hun frisse insteek spreekt ons aan omdat we in ons vak vaak snel in een training reflex schieten en kiezen voor een standaardtraining.
Creactor triggerde ons goed na te denken over wat we wilden bereiken.”
Petra Stienstra
Hecht
Is de training CREATIEF DENKEN perfect voor jou?
Bepaal of deze training aansluit bij wat je zoekt
Dit is voor jou als:
- Je een bewezen methode wilt om creativiteit in je organisatie te verankeren
- Je medewerkers wilt helpen om zelf met nieuwe ideeën en oplossingen te komen
- Je merkt dat medewerkers ideeën hebben, maar moeite met uitvoering
Dit is niet voor jou als:
- Je korte creatieve inspiratie wil. Kies dan voor een workshop Creatief denken
- Je op zoek bent naar een individuele training creatief denken
- Je bent specifiek op zoek naar een training Design Thinking en geen bredere creativiteitstraining
Inhoud van de training CREATIEF DENKEN
In 4 dagdelen leren hoe je tot betere oplossingen en innovatieve ideeën kunt komen in je werk
Intake met jou
Vóór de training bespreken we samen je ontwikkeldoelen en hoe we die gaan halen. We spreken af hoe we resultaat gaan meten.
Vier dagdelen training
Je medewerkers vullen hun rugzak tijdens de traingingsmodules met tools, technieken en inspiratie. In elke module kiest elke deelnemer haar of zijn persoonlijke creatieve challenge om mee te oefenen.
Tijd om te oefenen
Het échte leren gebeurt in de praktijk. De deelnemers oefenen tijdens het werk met nieuw gedrag en het kijken met een innovatie-bril naar hun werk.
Impact meten
Gedurende de training reflecteren we met de groep op de ontwikkeldoelen. Na de afronding bespreken we samen met jou de resultaten. Je krijgt een advies op maat hoe je het leerwinst kunt borgen verder ondersteunen.
Wat leren de deelnemers?
Je creatieve mindset ontwikkelen
De juiste vraagstukken vinden voor een creatieve aanpak
Technieken om in korte tijd tot veel verrassende oplossingen te komen
Hoe kom je van idee tot actie: ideeën effectief implementeren
Hoe krijg je mensen mee. Omgaan met weerstand op innovatie
Persoonlijk ontwikkel advies voor verdere professionele groei
F.A.Q.
Veel gestelde vragen
Is de training creatief denken enkel voor teams geschikt?
Zeker niet. We werken met heel verschillende soorten groepen deelnemers. Denk bijvoorbeeld aan:
- Een groep collega’s die hun creatieve mogelijkheden willen vergroten
- Alle medewerkers van het bedrijf
- Een innovatieteam dat beter wil worden in innovatief denken
- Een afdeling die voor een veranderopgave staat
Kan ik ook een kortere of langere training afnemen?
Ja dat kan. De training van vier dagdelen kunnen we aanpassen aan jouw wensen.
De ideale tijdsduur en het aantal modules stemmen we af met jouw doelstellingen. Laat je gratis adviseren door één van onze trainers. Maak hier een afspraak.
Wat kost een training creatief denken?
De vergoeding voor een in-company training hangt af van het aantal deelnemers. We bieden het trainingstraject van 4 dagdelen aan vanaf zes deelnemers voor € 160 per deelnemer per dagdeel.
Hoeveel tijd de kost de training creatief denken?
De training creatief denken kost een deelnemer vier dagdelen om te volgen. Daarnaast is elke deelnemer tussen de twee tot vier uur bezig met een persoonlijke opdracht.
Dit zijn meestal inhoudelijke werktaken die ze op een andere (creatieve) manier invullen. Het is dus geen verloren werktijd.
Werken jullie ook met praktijkcases uit ons bedrijf?
We streven daar altijd naar. Het oefenen met creatief denken werkt het beste aan de hand van projecten en uitdagingen die de van betekenis zijn voor de deelnemers.
De bijvangst is, dat er vaak nieuwe ideeën en oplossingsrichtingen ontstaan die een project een extra boost geven.
Maken jullie de training ook op maat?
Wij gaan voor jouw succes. Dus ja natuurlijk! Wij denken met je mee hoe je jouw ontwikkeldoelen kunt halen. Beschrijf je situatie aan ons en we maken een programma dat perfect past.
Hoe meet ik het effect van de training?
Tijdens het intakegesprek bepalen we samen de meetlat die we gaan gebruiken om het effect zichtbaar te maken. We sluiten graag aan bij de kpi’s die voor jullie organisatie bekend zijn.
We hebben onder andere gewerkt met de volgende indicatoren:
- Creatief zelfvertrouwen (zelfrapportage)
- Nulmeting en evaluatie achteraf op leerdoelen
- Aantal nieuwe initiatieven voor en na de training
- Kwaliteit van opvolging na brainstormsessies (zelfrapportage)
Heb je een andere vraag? Neem gewoon contact met ons.
Klaar om de creativiteit in je bedrijf een boost te geven!
We vroegen om een team activiteit, waarin ons voortdurende creatief bezig zijn als redactie een boost zou krijgen.
Het werd een geweldige middag. Thomas heeft met zijn persoonlijkheid, zijn houding, zijn kennis en werkvormen ons een middag vol vaart, humor, energie, inzicht en positieve ervaringen laten meemaken.
Ik verwacht dat we de komende tijd onze individuele creativiteit meer als team zullen gaan bundelen en integreren.″
Rob Barzilay – Eindredacteur/managing editor
Evangelische Omroep
