home banner

bouwen aan een creatieve bedrijfscultuur

p

Ga naar producten

i

Laat je inspireren

sneller en goedkoper naar nieuwe marktintroducties

innovatietalent helpen presteren onder druk

creatieve projecten plannen en in de hand houden

Creactor begeleidt teams in klantgerichte productontwikkeling

Creactor leert bedrijven sneller (en goedkoper) innoveren

Creactor laat mensen impact maken met hun creativiteit

Deelnemers aan het werk tijdens de workshop visueel pitchen
  • Vergroot je overtuigingskracht
  • Maak anderen enthousiast over je ideeën
  • Start waardevolle dialoog op

Eén van de grootste frustraties op het werk, is tijdverlies door inefficiënte gesprekken.

Ellenlange presentaties met volgepropte slides. In cirkels rondgaande gesprekken achter vergadertafels. Groepsdiscussies via e-mail of werkchat.

Het hoeft niet meer zo.

In de workshop visueel pitchen leer je in een paar stappen hoe het beter kan.

Maak gebruik van de kracht van beelden. Neem de visuele afkorting om je boodschap snel en krachtig neer te zetten.

Onze hersenen zijn geoptimaliseerd voor het verwerken van beelden. En beeldverwerking gaat vele malen sneller dan tekstverwerking.

Wat is visueel pitchen

Een idee kort en krachtig over het voetlicht brengen door slim gebruik te maken van eenvoudige tekeningen. Bij een visuele pitch teken je terwijl je praat.

Cartoon van workshop communiceren met beelden

Je vangt de aandacht van je toehoorders door de juiste beelden bij ze op te roepen.

Wat leren we in de workshop?

  • Hoe je een visuele pitch voorbereidt.
  • Aansluiten bij je publiek: welke vragen moet je beantwoorden?
  • Hoe je krachtige beelden bedenkt, die je gemakkelijk kunt tekenen.
  • De juiste opbouw kiezen van je pitch.
  • De kunst van het weglaten: bij de essentie van je boodschap komen

Hoe gaat de workshop in z’n werk?

In de workshopruimte staan voldoende whiteboards voor alle deelnemers. We werken in groepjes van 2 à 4 personen per whiteboard.

Workshop met whiteboards in opstelling

Het programma bestaat uit vele oefeningen, aangevuld met korte uitleg van theorie over visuele communicatie. Deze uitleg wordt uiteraard ook met behulp van tekeningen gedaan.

Elke deelnemer neemt een presentatie, rapport of memo mee, die ze in hun werk recent hebben gemaakt. We zetten deze om in een whiteboard pitch. We oefenen de pitches voor elkaar en ervaren zo wat werkt en wat niet werkt.

Optie Personal Branding

In het verleden hebben we voor klanten ook gewerkt aan het maken van een persoonlijke pitch. De deelnemers presenteren hun talenten en ambities om zichzelf kort en overtuigend op de kaart te kunnen zetten.

Hoe lang duurt een workshop?

De workshop kan worden uitgevoerd in 3 varianten:

  • In 2 uur de basistechnieken leren en oefenen
  • 1 Dagdeel: De basistechnieken, pitch ontwerpen en veel oefenen
  • 2 Dagdelen: De basistechnieken, pitch ontwerpen, pitch oefenen en verbeteren, heel veel oefenen.

Wat zijn de kosten?

Wil je meteen weten wat een workshop gaat kosten? Vraag een offerte aan via onderstaand formulier.

Geef de groepsgrootte, datum en de gewenste tijdsduur op. Je krijgt binnen een werkdag reactie.

Hartelijk dank voor je bericht. Je krijgt zo snel mogelijk reactie.